בהמשך לפרשנון אני אצרף משהו שכתבתי פעם על נזירות שממש קשור לדעתי לנושא (יכול להיות שהוא הופיע פה מתשיהו):
"וְזֹאת תּוֹרַת, הַנָּזִיר: בְּיוֹם, מְלֹאת יְמֵי נִזְרוֹ, יָבִיא אֹתוֹ, אֶל-פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד: וְהִקְרִיב אֶת-קָרְבָּנוֹ לַיהוָה כֶּבֶשׂ בֶּן-שְׁנָתוֹ תָמִים אֶחָד, לְעֹלָה, וְכַבְשָׂה אַחַת בַּת-שְׁנָתָהּ תְּמִימָה, לְחַטָּאת; וְאַיִל-אֶחָד תָּמִים, לִשְׁלָמִים:" על נזיר להביא בתום ימי נזירותו קורבן חטאת, כאן נשאלת השאלה: "מדוע נזיר, לכאורה בן אדם שבדרגה רוחנית של הכהן הגדול (בשונה מכהן רגיל ומשאר העולם לנזיר ולכהן הגדול אסור להיטמא גם לשבעת קרוביהם) צריך להביא קרבן חטאת (כלומר הוא חטא), על התקופה המצוינת הזו?
התשובה שעליה גדלתי היא: "הנזיר לא נהנה במוצהר ממשהו שד' נתן לו לכן הוא צריך להביא קרבן." שימו לב: אם אדם רגיל לא שותה יין או לא מסתפר הוא לא חייב להביא קרבן, הבעיה מתחילה כשהוא מכריז על זה, כשזה נהיה רשמי.
|