Accessibility

אז איפה אני עושה שבת?
בפרשה יש פסוק שאני מאוד אוהב: "...לַעֲשׂוֹת אֶת-הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם...".
עשייה ומנוחה ~ הילכו שניהם יחדיו?
זה מסר חזק של עשייה - דווקא בתוך השבת של המנוחה, השילוב הזה הוא לעניות דעתי נדבך חשוב ביהדות.
את הפסוק: "וַיַּרְא הָעָם, כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר" דורשים בעזרת כל מיני ספירות - אומרים שהעם ספר 40 יום, אהרן ספר רק 39, ובאמת זה היה בכלל 38 או משהו כזה (כך גם חלק מהפרשנים מצדיקים את אהרן). לעניות דעתי יש פה פספוס של המסר העיקרי בסיפור - חטא העגל התחיל כשבני ישראל ניסו לשלב בין האמונה לידיעה.

 

פרשת כי תשא
, מזמין אותך לצפות בתקציר של אימי לשיעור בסוגיות מתוך פרשת כי תשא.
שבת שלום! 
למעבר לסרטון!

 

 
פרשת כי תשא // מצב לכל מצב
"וַיִּתְנַצְּלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת עֶדְיָם מֵהַר חוֹרֵב"
לאחר שמשה יורד מהר סיני ושובר את הלוחות כשהוא רואה את חטא העגל, מבקש סליחה מה' ותוך כדי שהוא מוציא את אוהל מועד מחוץ למחנה (כבר דנו בנושא זה), בני ישראל {מתנצלים} לפי הפירושים השונים על הפסוק הם הורידו מהם קישוטים רוחניים / גשמיים / בגדים או תכשיטים מהודרים.  אני חושב שבתוך כל הסיפור שנחשב לעגל (הזהב) השחור, יש משהו קצת מיוחד ותמים ברצון של בני ישראל להכיר בשינוי ולעשות משהו קטן ולהוריד מהם תכשיט כלשהו (או משהו בסגנון). אני חושב שיש פה גם מסר שיכול להתאים לחיים שלנו שבסופו של דבר לכל מצב יש את הכלים שלו וזה מתבקש לנווט בין הכלים ולעשות בהם שימוש נכון. שבת שלום!
 
Send to friend     FacebookShare 

 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק מבית V.I.Plus