Accessibility

כמו שדברנו לפני שבועיים (ואפשר לראות זאת בתהלים ובאתר הניווט בתנ"ך) כשכתוב בתורה אלהים הכונה לפעמים היא דווקא לשופט בשר ודם. בכל מקרה בפסוק "וְשָׁ֣כַנְתִּ֔י בְּת֖וֹךְ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וְהָיִ֥יתִי לָהֶ֖ם לֵֽאלֹהִֽים" מתוך הפרשה שלנו אפשר לראות שה' תכנן שהמשכן יהיה בתוך בני ישראל כי זו הדרך הנכונה לשפוט ולהנהיג (לצערנו בסוף ניסיון זה לא צלח והמשכן יצא מהמחנה).
אפשר לראות בפרשה גם את החשיבות שיש לתורה בחיצוניות ובמראה ובביגוד כשיש פרק שלם עם ג"ם פסוקים לאחר שכתוב "אֲשֶׁ֥ר מִלֵּאתִ֖יו ר֣וּחַ חָכְמָ֑ה" על אותם חכמים שאחראים על המלאכה וכתוב "וְהֵם֙ יִקְח֣וּ אֶת-הַזָּהָ֔ב וְאֶֽת-הַתְּכֵ֖לֶת וְאֶת-הָֽאַרְגָּמָ֑ן וְאֶת-תּוֹלַ֥עַת הַשָּׁנִ֖י וְאֶת-הַשֵּֽׁשׁ" - כנראה הכונה למה שהושג בפרשת תרומה בשבוע שעבר.

 

 
פרשת תצוה // פעמונים לכהן - צריך לשמוע
"פַּֽעֲמֹ֤ן זָהָב֙ וְרִמּ֔וֹן פַּֽעֲמֹ֥ן זָהָ֖ב וְרִמּ֑וֹן עַל-שׁוּלֵ֥י הַמְּעִ֖יל סָבִֽיב". רוצה אני לשאול כאן 'למה?' למה הכהן הגדול צריך פעמונים על המעיל שלו? אז הפסוק הבא אמור להסביר זאת: "וְהָיָ֥ה עַֽל-אַֽהֲרֹ֖ן לְשָׁרֵ֑ת וְנִשְׁמַ֣ע ק֠וֹל֠וֹ בְּבֹא֨וֹ אֶל-הַקֹּ֜דֶשׁ לִפְנֵ֧י יְהוָֹ֛ה וּבְצֵאת֖וֹ וְלֹ֥א יָמֽוּת" הרמב"ן באמת מעלה אפשרויות ופוסל אותן הרי אם זה היה משמש לנוי - למה זה לא כל כך יפה וכו', לדעתי המסר שיש כאן לימנו אנו הוא שדברים טובים צריכים להיעשות בקול (ואם לא הם פשוט ימותו). שבת שלום!
 
Send to friend     FacebookShare 

 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק מבית V.I.Plus