Accessibility

כן, זה עובד! מזמין אותך לנסות - אני רוצה לקבל את המייל
מחר בבוקר | מחר בצהריים | מחר בערב
בפרשת השבוע יש פסוק שאני מאוד אוהב:
"אִם־יָק֞וּם וְהִתְהַלֵּ֥ךְ בַּח֛וּץ עַל־מִשְׁעַנְתּ֖וֹ וְנִקָּ֣ה הַמַּכֶּ֑ה רַ֥ק שִׁבְתּ֛וֹ יִתֵּ֖ן וְרַפֹּ֥א יְרַפֵּֽא" 
מכאן לומדים חכמים בגמרא (ברכות ס א) שהרופאים יכולים לרפא, צריכים לרפא וזכאים לתשלום על כך, אבל אני אוהב לדבר כאן על מה שמכונה בעגה המקצועי "second opinion" חוות דעת נוספת ושאותו מכה חייב לממן גם אותה. מזמין אותך לקרוא על זה עוד
צריך גם להתייחס ל"לֹֽא־תִהְיֶ֥ה אַחֲרֵֽי־רַבִּ֖ים לְרָעֹ֑ת וְלֹא־תַעֲנֶ֣ה עַל־רִ֗ב לִנְטֹ֛ת אַחֲרֵ֥י רַבִּ֖ים לְהַטֹּֽת"
למרות שחכמת ההמונים זה משהו שאני מאוד מאמין בו, התורה נוקטת פה בכלל חריג - אי אפשר ללכת אחרי ההמון בעניינים חשובים, צריך וכדאי לרכז את ההחלטה אצל מספר סביר של אנשים ולתת להם את האוטונומיה.
 
שלומה של מלכות
"אֱלֹהִ֖ים לֹ֣א תְקַלֵּ֑ל וְנָשִׂ֥יא בְעַמְּךָ֖ לֹ֥א תָאֹֽר"
בפרשת השבוע יש פסוק שיכול לתת לנו נדבך נוסף לאירועי השבוע: המשנה באבות עם רבי חנינא סגן הכהנים מדברת על שלומה של מלכות. אבל פה או שמקבילים את הנשיא לאלהים או שמראש מתייחסים לשופט כאלהים (תלוי בקריאה) והמקום שלו מודגש כי באמת, אי אפשר בלי סדר בסיסי ואי אפשר שאנשים יבלעו או יירו אחד בשני. יש דברים שחייבים להשאר בקונצנזוס ואחד מהם זו מערכת המשפט. 
סימוכין נוספים לעניין אפשר למצוא בירמיה כ"ט: "וְדִרְשׁוּ אֶת שְׁלוֹם הָעִיר אֲשֶׁר הִגְלֵיתִי אֶתְכֶם שָׁמָּה, וְהִתְפַּלְלוּ בַעֲדָהּ אֶל ה', כִּי בִשְׁלוֹמָהּ יִהְיֶה לָכֶם שָׁלוֹם"
שבת שלום!

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק מבית V.I.Plus